pondělí 21. května 2012

Recenze: Pád

Čauky! Předem se chci omluvit za to, že jsem neodpověděla na komenty dříve. Mohla jsem, ale moje zabedněná palice plná spoustou nepodstatných věcí si nebyla schopná vybavit správnou formu emailu. Pro případ že bych ho zase zapomněla si ho napíšu do informací o mě, tak pokud má někdo nějaké dotazy, pište tam. Tak, a teď k jádru věci. Chystám se napsat svou úplně, ale úplně první recenzi na knihu jménem Pád (viz. níže) od spisovatelky Lauren Kate. Prosím, mé názory sdílet nemusíte, a já to po vás ani nežádám, takže by bylo fajn aby se tu neobjevovaly urážející, či znevažující komentáře. Píšu svůj vlastní názor, tak jak to cítím já, a nikdo jiný, vy z té knihy můžete mít jiný pocit, ale já vám ten svůj nenutím. Jelikož je to má první recenze, prosím, buďte milosrdní! :-D

Název: Andělé 1: Pád
Autorka: Lauren Kate
Rok vydání: 2009
Žánr: Fantasy, Tajemno
Oficiální anotace:
Některým andělům je souzen Pád...
Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.

POZOR! Obsahuje spoiler!

Recenze: O knížce jsem předtím hodně slyšela, téměř všichni koho jsem znala, a četli ji, ji vychvalovali. Mojí mamce se hodně líbila obálka, a tak jsem se rozhodla udělat si menší výlet do knihkupectví, a tam si knížku koupit. Do čtení jsem se dala hned jakmile jsem přišla domů, a nemohla jsem se od knihy odtrhnout až do večera. Když tuto knihu čtete jedním dechem, ani vám nepřijde, že obsahuje zdlouhavé, a místy až nudné pasáže. Teprve když jsem knihu četla podruhé, a tentokrát už pomaleji, jsem si jich všimla. A že jich není málo. Hned na začátku se také projevila, mě nesympatická, téměř protivná, povaha hlavní hrdinky, Lucindy Priceové. Kdybych měla být hodně skeptická, řekla bych že Luce je takové ubohé malé tintítko co si nechá všechno líbit. V celkovém příběhu mi přišlo, že tam plave jako loutka, a poslušně přijme všechno co jí lidi kolem nachystají, bez jediného slůvka ne. Taky mě celkem štvalo, že v některých pasážích, například když se má Luce (SPOILER!) políbit s jednou postavou, vtrhne tam druhá postava a všechno "přátelsky" pokazí. Jistě, něco takového musí být, ale ne že se tam autorka rozepíše jak se jí z něho klepaly kolena, a najednou BUM!, je tam někdo, kdo jim to překazí. Nezlobte se na mě, ale tyhle pasáže mi přímo drásaly nervy, od samého začátku. Autorka se také asi moc neobtěžovala s rozepsáním povah postav dost do hloubky, protože jako jediné silné osobnosti mi tam přišli Arriane a Cam. Ale, abych knížce jen nekřivdila, je pravda, že se v ní objevují také momenty které mě dost pobavily, a momenty kdy mi přebíhal mráz po zádech. Dialogy nejsou kostrbaté, mají svůj správný konec i začátek, i když mi občas přišly jakoby nedokončené, ve vzduchu visely otázky které se přímo nabízely a nikdo z postav je nepoložil. Jinak, knížka je čtivá, obsahuje celkem nenáročné pojmy, a nevšimla jsem si že by v ní byly krkolomné názvy. Takže, Pád byl pro mě výzvou, která se změnila v dost těžké zklamání, ale nechci tím nikoho odrazovat, pro některé jedince to určitě bude nádherná kniha s úžasným dějem, ale ne tak pro mě.

Hodnocení: 4/10